Cancelar inversión en la ronda de crowdfunding

Participé en la ronda de Crowdcube y he recibido esto que me preocupa

(copio y pego el texto original en inglés, pero el resumen: una clausula de los actuales inversores previos a esta ronda les concede preferencia para mandar a hacer puñetas nuestra inversión y devaluarla, básicamente… no mola!)

Currently, the drag-along clause states that A+ shareholders may approve, with a simple majority of their votes, that all remaining shareholders have to sell a number of shares equal to the pro-rata amount to their stake in the share capital of the Company, in the same terms and conditions of the shareholder that received the offer that triggered the drag-along if the company’s valuation is ≥€22m. After the completion of this capital raise, A+ shareholders will own approximately 50% of the share capital and this drag-along clause could be approved with 25% of the total voting rights of the Company.

This would imply that, in this scenario, the investor within Crowdcube Nominees could be forced to sell its shares at a lower price per share than the one of the current investment round.

Bnext is currently negotiating with its shareholders to raise the Company’s valuation in this drag-along clause to €80m (instead of €22m). Please, be advised that in the event of no further communication from Crowdcube this clause will remain unchanged and A+ shareholders will keep their right to use the drag-along clause if the offer received is equal or higher than €22m.

Instead of the subscription funds being collected via our payment provider Stripe and transferred directly to Marcandita, S.L following the expiry of the cooling off period specified in this email, the subscription funds shall be collected and transferred to a client account operated by Crowdcube Capital Limited. The subscription funds shall not be released to Marcandita, S.L until all of the Stripe subscription monies have been received into the Crowdcube client account. You do not need to do anything. Please note that the subscription funds will take several days to reach the Crowdcube client account through Stripe. During this time, the funds will not be treated as client money under Financial Conduct Authority (FCA) rules…

If you wish to proceed with your investment, you don’t need to reply to this email or do anything else and your subscription for shares in Marcandita, S.L will become legally binding on expiry of the cooling-off period at 23.59 on 29th November 2019.

If you no longer wish to invest or would like to change your investment, please do so in your portfolio before 23.59 pm on 29th November 2019

La verdad es que no había visto esto en las condiciones hasta ahora. Salvo que haya nuevas noticias que aclaren este tema, se avecina una orden de cancelación a Crowdcube para retirar mi inversión…

Alguien puede aportar luz?

Hola @g_glnx,

Ese email está mal redactado y no es correcto… ¿Has revisado el foro de Crowdcube?

Hola cuando vamos a tener noticias de nuestra inversión? Ya nos cobraron la cuantía, ahora, cuando nos comunicaréis los nuevos privilegios así como nos enviaréis las tarjetas nuevas? Gracias

Por lo que me contestaron los de crowdcube a finales de la semana pasada iban a enviar el listado de inversores a bnext (ahora a ver si cumplieron o si al final lo hacen esta semana). Una vez hecho eso, bnext podrá empezar a dar las recompensas (hasta ese momento no sabe ni quienes son los inversores). Por cierto, una vez tenga los datos, tendrá que cruzarlos con los de su sistema (no tienes porque estar registrado con el mismo mail etc… Imagino que nos pedirán el número de teléfono del registro).

Las tarjetas cuentan unas seis semanas a partir de ese momento.

PD: el certificado de inversión de crowdcube lo mandarán en enero.

1 me gusta

Thks :wink:

1 me gusta